Hello Bank! V ČR končí. Co to znamená pro nové i stávající klienty?
Hello Bank!, kterou v česku od roku 2017 provozuje finanční skupina BNP Paribas Personal Finance, oznámila na svém webu, že již nebude od 3. dubna 2023 klientům nabízet nové produkty, což se týká zejména sjednávání běžných účtů, úvěrů, spoření, pojištění nebo čehokoliv dalšího.
Postupně začne za nabídky mizet i možnost nákupu na splátky, které najdeme přímo v e-shopech, jako je třeba Alza. Datum ukončení záleží pak hlavně na možnostech obchodních partnerů, ale lze očekávat, že nastane poměrně rychle.
Pokud jste si Hello Bank! Vyhlédli jako perspektivní banku, u které si nějaký produkt sjednáte, již to není možné.
Jak jsou na tom stávající klienti Hello Bank?
Pro stávající klienty se zatím nemění nic a již sjednané produkty budou fungovat prozatím beze změn. Není tedy potřeba dělat žádné kroky a všechno zůstává, jak je. Je tedy možné dále například spořit, využívat kreditních karet a čehokoliv dalšího, co jste si u banky sjednali. Výpověď smlouvy banka zašle na individuální úrovni.
Další kroky a co přesně se s Hello Bank! i jejími stávajícími klienty stane, se zatím neví. Je možné, že banka kompletně zanikne a klienti se přesunou jinam, ale jde o nepravděpodobnou variantu.
Pravděpodobnější možnost je, že Hello Bank odkoupí jiná banka, která se může rozhodnout jí dál provozovat pod stejným brandem, případně podobně jako v případě Equa Bank a sloučení s Raiffeisenbank, se klienti postupně přesunou pod tuto novou banku při zachování všech stávajících smluv (kdy se v praxi bude potřeba postarat hlavně o změnu bankovního spojení, kdy se změní číslo banky v čísle účtu).
Další informace o tom, jaké budou kroky banky, které povedou ke snad co nejhladší změně, banka zatím neinformovala a podle svého vyjádření toto řešení stále hledá.
Proč Hello Bank! u nás končí?
Přesné důvody banka nesdělila.
Nabídla ovšem toto vyjádření: „Toto řešení bylo skupinou BNP Paribas Personal Finance SA přijato po důkladné analýze všech možností, která zvažovala všechny dostupné příležitosti na českém trhu v zájmu klientů, partnerů i zaměstnanců.“.
Podle toho si lze domyslet, že banka, která se u nás řadila vždy spíše mezi ty menší (v Česku má kolem 350 tisíc klientů), nedokázala naplnit požadavky investorů nebo své mateřské společnosti, kdy zaostala za podobně zaměřenými bankami nabízejícími hlavně produkty zdarma, jako Air Bank (cca 1 milion klientů) nebo Fio banka (1,3 milionu klientů).
Stručně řečeno se provoz banky u nás prostě nevyplatil, tak se BNP Paribas rozhodla se z trhu stáhnout.
V době jedné krize za druhou, to je asi poměrně očekávané rozhodnutí, zvlášť když se bance nedařilo podle očekávání.