Internetové bankovnictví

ČSOB Smart klíč – návod k instalaci i aktivaci mobilní aplikace

Co je aplikace ČSOB Smart klíč

ČSOB Smart klíč je aplikace pro chytré mobilní telefony a tablety, která nahrazuje potvrzování opisováním SMS kódů. Namísto SMS se vše ověřuje otiskem prstu, rozpoznáním obličeje Face ID nebo PINem, pokud váš telefon neumožňuje ověření biometrickými údaji.

Přes aplikaci tak snadno ověříte přihlášení do internetového bankovnictví ČSOB, zadání platby, online platbu kartou nebo třeba snadno ověříte volání na infolinku a nemusíte znát nějaké potvrzovací kódy. Zjednodušeně řešeno je ověřování rychlejší a daleko bezpečnější, než u starších metod. Po aktivaci aplikace už ověření přes SMS nemusíte nikdy řešit.

V praxi je ověření velmi snadné. Pokud chcete třeba zaplatit kartou v e-shopu, zadáte při platbě číslo karty, jak jste zvyklí, ale než samotná platba proběhne, je ještě potřeba na mobilu platbu potvrdit. Vyskočí notifikace, a vy jen otevřete aplikaci, kde vidíte, jakou akci potvrzujete, a můžete si tedy ještě jednou vše překontrolovat. Platbu nebo jinou akci potvrdíte na mobilu otiskem prstu, rozpoznáním obličeje nebo PINem. A teprve tehdy, když je platba potvrzena, peníze odejdou.

Aby tedy někdo mohl vaší kartou zaplatit online, musel by mít ještě v ruce váš telefon a umět prolomit biometrické ověření. To je daleko efektivnější zabezpečení, než kód z SMS, kterou dnes umějí šikovní hackeři odchytit daleko snáze.

ČSOB také vyžaduje použití aplikace pro potvrzení online plateb kartou, tedy ověření přes SMS již není možné. Lze očekávat, že se podobným směrem vydají i ostatní banky, a na potvrzování internetových plateb již bude potřeba aplikace a tedy i nutnost vlastnit chytrý telefon nebo tablet.

Jak a kde nainstalovat ČSOB Smart klíč z Google Play a App Store

Aplikace ČSOB Smart klíč vyvíjí přímo ČSOB a je dostupná pro chytré telefony nebo tablety s operačními systémy Android nebo iOS. V praxi tedy libovolný trošku modernější chytrý telefon. Aplikaci stáhnete přímo z oficiálních knihovem, tedy Google Play pro Android a App Store pro iPhony a iPady.

Stažení a instalace aplikace probíhá úplně stejně, jako se kteroukoliv jinou aplikací. Doporučujeme využít připojení k wi-fi, abyste neplýtvali mobilní data. Aplikace není velká a nezabere tedy ani moc místa na vašem mobilním zařízení, takže by o žádnou katastrofu nešlo, ale i tak je fajn mít data k jiným věcem, než ke stahování aplikace.

Aktivace mobilní aplikace ČSOB Smart klíč krok za krokem

  1. Po instalaci aplikace ji spusťte a klikněte na tlačítko „AKTIVOVAT
  2. V dalším kroku klikněte na „MÁM AKTIVAČNÍ KÓD
  3. Bude potřeba ofotit QR kód, což je váš aktivační kód. Povolte tedy aplikaci přístup ke kameře (klidně jen pro tentokrát).
  4. Aktivační kód najdete v ČSOB Identitě v sekci Smart klíč, nebo v internetovém bankovnictví v položce Mobilní aplikace, bankomatu ČSOB (v menu zvolíte Smart klíč a kód vyjede na stvrzence), případně na pobočce ČSOB
  5. Ofoťte aktivační kód
  6. Zvolte si PIN a pak ho zadejte ještě jednou pro kontrolu. PIN budete používat pro ověření, pokud si nenastavíte ověření biometrickými údaji
  7. Pokud jste aktivační kód získali na pobočce, u bankomatu nebo v internetovém bankovnictví, máte hotovo. U internetového bankovnictví s ID je potřeba se ještě do tohoto bankovnictví přihlásit a potvrdit přidání zařízení
  8. V dalším kroku je možné si nastavit ověřování biometrickými údaji, tedy otiskem prstu nebo Face ID, pokud to váš telefon umožňuje. Namísto zadávání PINu se tak vše ověří třeba přiložením prstu na senzor

Po úspěšném aktivování aplikace již nebudete dostávat ověřovací SMS, ale vše již ověříte přes appku.

ČSOB Smart klíč změna telefonu

Pokud chcete aplikaci ČSOB Smart klíč aktivovat na novém zařízení, případně i na více telefonech nebo tabletech současně, tak je spuštění a aktivace v zásadě stejná, jako v případě nového telefonu. Do nového telefonu si tedy aplikací stáhněte a aktivujte jí stejným způsobem.

Potřeba je hlavně získat nový aktivační kód, který dostanete v internetovém bankovnictví, na pobočce nebo v bankomatu.

Co se týče aktivace na více zařízení najednou, určitě existují případy, kdy to dává smysl (například sdílený bankovní účet), ale pokud opravdu tento důvod nemáte, velmi doporučujeme mít aplikaci aktivní jen na co nejméně telefonech nebo tabletech. Minimalizujete pak šanci, že telefon s aktivovanou aplikací ztratíte nebo ho někdo ukradne, což byste pak museli řešit s ČSOB, aby appku zablokovali. Vždy pak prostě hrozí vyšší riziko, že se někomu podaří se k telefonu dostat.

Zapomenutý PIN do aplikace ČSOB Smart klíč – co dělat?

Může se stát, že dojde několikrát k chybnému ověření otisku prstu nebo Face ID. V tom případě je pak potřeba ověřit aplikaci zadáním PINu. Protože ale PIN nepoužíváme moc často, tak docela dává smysl, že na něj třeba po několika letech nepoužívání prostě zapomeneme. Co pak?

Je potřeba aplikaci znovu aktivovat, tedy získat aktivační kód a projí procesem aktivace, kdy si také nastavíte nový PIN. Naštěstí nejde o nic hrozného, ale problém může nastat kvůli tomu, že aktivační kód nedostanete z internetového bankovnictví, protože k přihlášení do něj potřebujete právě ověření ČSOB Smart klíčem, které není k dispozici.

Pro získání aktivačního kódu je potřeba zajít na pobočku nebo navštívit bankomat ČSOB. Lepší je tak zvolit takový PIN, který nezapomenete, abyste nemuseli tuto situaci řešit. Pozor, PIN má být velmi bezpečný, tedy ne něco jako 12345, 00000 nebo něco podobného.

Často kladené otázky (FAQ)

❓Potřebuji nutně používat aplikaci ČSOB Smart klíč?

Pro online platby kartou ano, u ověření přihlášení do internetového bankovnictví nebo potvrzení transakcí zatím aplikace potřeba není.

❓Je možné používat ČSOB Smart klíč i offline?

Ano s jedinou výjimkou, a tou je online platba kartou, kde telefon musí být online.

❓Je aplikace pouze pro Android a iOS? Co telefony Huawei nebo Honor?

Ano, aplikace je dostupná pouze pro Android a iOS (iPhone a iPad). Pro telefony Huawei nebo Honor je ponecháno ověření přes SMS, a připravuje se nová metoda ověření.

❓Co když ztratím telefon s aktivovaným Smart klíčem?

Volejte na Helpdesk ČSOB (499 900 222), případně zajděte na libovolnou pobočku ČSOB.

Back to top button