Internetové bankovnictví

KB Klíč aplikace – návod k instalaci, aktivaci i přihlášení

Co je aplikace KB Klíč a k čemu slouží

Mobilní aplikace KB Klíč je aplikace od komerční banky, která slouží k přihlašování do internetového bankovnictví KB MojeBanka (nahrazuje také ověření certifikátem v souboru a aplikaci využijete i při ověřování přes Bankovní identitu), ověřování platebních převodů, ověřování online plateb kartou pro zvýšení bezpečnosti plateb po internetu, ale i podepisování nových smluv na dálku. Toto vše pro zákazníky Komerční banky.

Díky KB Klíči se zvyšuje bezpečnost přidáním další vrstvy zabezpečení, typicky ověřením otiskem prstu nebo obličeje přes Face ID. Namísto typického ověřování opisováním kódu z SMS je také vše daleko jednodušší a rychlejší.

Zjednodušeně řečeno, jestli máte možnost používat KB Klíč, což platí pro všechny, kdo mají trošku modernější chytrý telefon, tak doporučujeme tuto aplikaci používat. Je bezpečnější, pohodlnější a použití i instalace jsou velmi snadné.

KB Klíč – instalace z Google Play nebo App Store

Aplikaci KB Klíč si stáhnete pro mobilní telefony s operačními systémy Android z knihovny aplikací Google Play a iOS (tedy iPhone) z App Store, nebo pro telefony Huawei z AppGallery. Jde o oficiální aplikaci, kterou vyvíjí přímo Komerční banka. Odkazy najdete přímo na oficiálním webu kb.cz, můžete jí také vyhledat v Google Play, App Store nebo AppGallery, případně využijte odkazů:

Před instalací se podívejte, že je aplikace opravdu od Komerční banky.

KB Klíč nainstalujete běžným způsobem, jako jakoukoliv jinou aplikaci, tedy v praxi kliknutím na tlačítko na stránce aplikace. Pokud nemáte vysoký nebo neomezený limit na mobilní data, doporučujeme aplikaci stáhnout přes wi-fi.

Aktivace aplikace KB Klíč

Po instalaci aplikace ji spusťte a klikněte na tlačítko „AKTIVOVAT APLIKACI“.

Bude potřeba zadat identifikační číslo – to je typicky rodné číslo bez lomítka. Identifikační číslo najdete také ve smlouvě o elektronickém podpisu, kterou jste podepisovali při zřízení KB Klíče – pokud nepřecházíte z certifikátu, bude potřeba navštívit pobočku KB. Také je potřeba zadat kód z SMS. Ta přijde na číslo, které jste uvedli při podpisu smlouvy.

Následně si vyberete své vlastní přihlašovací jméno. To pak využíváte namísto identifikačního čísla třeba k přihlašování do internetového bankovnictví. Přihlašovací jméno může být ve formátu e-mailové adresy, nebo cokoliv jiného chcete.

Následně je potřeba si nastavit PIN kód. Ten má minimálně 6, maximálně 16 znaků. Tento PIN nezapomeňte, může sloužit k ověřování přes KB Klíč, výměně telefonu nebo pokud opakovaně selže ověření jiným způsobem. V dalším kroku si ovšem můžete nastavit ověření otiskem prstu nebo Face ID, pokud to váš telefon umožňuje. Právě otisk prstu nebo Face ID bude způsob, kterým budete ověřovat platby, přihlašován i vše ostatní.

Podívat se můžete také na oficiální video:

Pokud přecházíte z certifikátu na KB Klíč

Přihlašování do internetového bankovnictví již banka neumožňuje a přesouvá klienty na jiný způsob ověření, typicky právě KB Klíč.

Přechod je velmi snadný:

  1. Přihlaste se do internetového bankovnictví Moje Banka klasickým způsobem
  2. Vpravo nahoře klikněte na své jména a pak na Nastavení přihlašování a podepisování
  3. Poté klikněte na KB Klíč a postupujte podle instrukcí

Následně k přihlašování i dalším akcím využíváte právě aplikaci. Certifikát pak můžete vymazat a již nebude potřeba.

Jak používat KB Klíč pro přihlašování, ověřování nebo podepisování smluv

Následné použití aplikace je velmi snadné. Kdykoliv, kdy se budete přihlašovat třeba do internetového bankovnictví, platit kartou online, potvrzovat platby, využívat ověření přes bankovní identitu nebo i na dálku podepisovat smlouvy, objeví se v aplikaci KB Klíč čekající potvrzení.

Vždy vidíte, čeho přesně se potvrzení týká, a měli byste si zkontrolovat, že jde opravdu o to, co čekáte. Při platbách například vidíte placenou částku nebo příjemce platby.

Pokud je vše v pořádku, akci jen potvrdíte vámi zadaným způsobem, nejlépe otiskem prstu nebo Face ID, což jsou nejrychlejší a nejbezpečnější způsoby ověření.

 Pokud nejste připojeni k internetu, zvolte tuto možnost a ověření proběhne ofocením QR kódu a zadáním kódu.

Jak vše vypadá v praxi, můžete vidět ve videu:

Co dělat při změně KB Klíče na nový telefon

  1. Ve starém telefonu otevřete aplikaci KB Klíč, klikněte v pravém horním rohu na ozubené kolo (Nastavení) a poté vyberte „Vyměnit zařízení“.
  2. Potvrďte akci zvoleným způsobem, tedy otiskem prstu, Face ID nebo PINem. Tímto vám na telefon s číslem ve smlouvě přijde SMS s aktivačním kódem.
  3. Nyní na novém telefonu postupujte instalací i aktivací, viz návod výše. Namísto identifikačního čísla zadejte své klasické uživatelské jméno (tedy to jméno, kterým se přihlašujete do internetového bankovnictví) a aktivační kód jste dostali v SMS při autorizaci výměny ve starém telefonu.
  4. Pokud je vše v pořádku, můžete nyní používat KB Klíč na novém telefonu.

Co dělat při zapomenutém PINu ke KB Klíči nebo zablokování aplikace

Může se stát, že například několikrát v řadě chybně autorizujete klasickou metodu otisku prstu/Face ID, a bude potřeba se autorizovat PINem. Bohužel ale normálně PIN nepoužíváme (pozor, jde o jiný PIN než k platební kartě, a zadávali jsme ho při první instalaci aplikace KB Klíč), takže je docela snadné ho zapomenout. Stejně tak si můžete aplikaci zablokovat několikrát chybně zadaným PINem. Postup obnovení je v obou případech totožný.

Můžete navštívit pobočku Komerční banky, kde vám s obnovou pomohou.

Další a asi praktičtější řešení je navštívit libovolný bankomat Komerční banky:

  • Vložíte kartu, zadáte PIN ke kartě a v menu v bankomatu vyberete zaslání aktivační SMS.
  • Nyní v aplikaci KB Klíč kliknete vpravo nahoře na ozubené kolečko a poté na odebrat zařízení. Tím se vymažou veškerá nastavení a aplikace se dostane do stavu jako při první instalaci.
  • Kliknete tedy na „AKTIVOVAT APLIKACI“, zadáte uživatelské jméno (to samé, které používáte k přihlášení do internetového bankovnictví) a kód z aktivační SMS, který jste dostali při návštěvě bankomatu. Během aktivace aplikace si také nastavíte nový PIN.

Co dělat při ztraceném telefonu s KB Klíčem

Okamžitě zavolejte na telefonní číslo +420 955 551 552 kde aplikaci zablokují. Následně si ji na novém telefonu nastavíte přes aktivační kód, který dostanete na pobočce nebo v libovolném bankomatu Komerční banky.

Často kladené otázky (FAQ)

❓Musím povinně používat KB Klíč?

Nemusíte, ale pokud máte chytrý telefon, použití aplikace doporučujeme. Autorizace plateb nebo přihlášení je díky biometrickým údajům bezpečnější a pohodlnější než přepisování kódů z SMS.

❓Kde najdu identifikační číslo pro aktivaci KB Klíče?

Najdete ho ve Smlouvě o elektronickém podpisu nebo portálu MůjProfil na mujprofil.kb.cz.

❓Funguje KB Klíč, i když nejsem online?

Ano. Online je potřeba být jen k instalaci a aktivaci. Následné použití pro ověření přihlášení nebo plateb pak nevyžaduje být online. Je ale potřeba alternativního ověření ofocením vygenerovaného QR kódu a přepsání kódu. Není to tedy tak pohodlné, jako když jste online, ale možné to je.

Podobné články

Back to top button